Β Τάξη Δράση για την Γενοκτονία των Ποντίων

Η 19η Μαΐου είναι ημέρα μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων. Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες του Πόντου έχασαν τη ζωή τους στις αρχές του 20ού αιώνα, μέσα από διωγμούς, εξορίες και σφαγές.

Η ημέρα αυτή αποτελεί ευκαιρία να τιμήσουμε τα θύματα, να θυμηθούμε την ιστορία και να μεταδώσουμε στις νέες γενιές την αξία της ειρήνης, της δημοκρατίας και του σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή.

Εργαστήριο για το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων B τάξη

Γράψαμε τον τίτλο «θυμωμένος» στον πίνακα και καλέσαμε ένα παιδί να μας δείξει με κάποιο τρόπο το συναίσθημα (π.χ. ύφος, στάση του σώματος) καθώς και πώς αντιδρά κάποιος που αισθάνεται έτσι. Προσπάθησαν κι άλλα παιδιά να μας δείξουν με το σώμα τους το θυμό και είδαμε όσο περισσότερες αντιδράσεις γινόταν. Στη συνέχεια, ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν πώς αντιδρά κάποιος όταν είναι θυμωμένος/η. Οι απαντήσαν γράφτηκαν στον πίνακα.

Στη συνέχεια ρωτήσαμε τα παιδιά αν υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να εκφράσει κανείς το θυμό του. Τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους για θετικούς τρόπους έκφρασης και διαχείρισης του θυμού. Προσπαθήσαμε να μην ασκούμε κριτική στις απόψεις των παιδιών αλλά τους υπενθυμίσαμε ότι οι εισηγήσεις τους πρέπει να είναι θετικές. Και αυτές οι ιδέες καταγράφηκαν.

Δώσαμε το φύλλο εργασίας «Μαργαρίτες συναισθημάτων» . Στο κέντρο της μαργαρίτας γράφτηκε ένα δυσάρεστο συναίσθημα π.χ. λύπη, φόβος κ.λπ. Προτείναμε όλοι μαζί ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για αυτά τα συναισθήματα (π.χ. όταν είμαι λυπημένος μπορώ να το πω σε κάποιον, να ασχοληθώ με κάποια δραστηριότητα που με ευχαριστεί, να γράψω τις σκέψεις μου κτλ). Όλες αυτές οι ιδέες γράφτηκαν στα πέταλα της κάθε μαργαρίτας.

G – ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ

Σήμερα, 19 Μαΐου 2025 τιμήσαμε στο σχολείο μας την Επέτειο της Γενοκτονίας των Ποντίων, αποτίοντας φόρο τιμής στα 353.000 θύματα. Οι μαθητές παρουσίασαν αφιερώματα με ποιήματα, τραγούδια και ποντιακούς χορούς και οι εκπαιδευτικοί ιστορικά στοιχεία. Μέσα από τη δράση, αναδείχθηκε η σημασία της μνήμης και του σεβασμού στην ιστορική αλήθεια.

Η ιστορική μνήμη αποτελεί χρέος όλων μας.

“Behave online as you would in life” – European School Radio

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες της Στ΄ τάξης που συμμετείχαν στον μαθητικό διαγωνισμό European School Radio με το podcast “Behave online as you wouldin life” (Συμπεριφέρσου στο διαδίκτυο όπως θα έκανες στη ζωή σου)

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο συμμετοχής της σχολικής μονάδας στο Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο “Ασφάλεια στο διαδίκτυο”

Εργαστήριο για το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων 


Στο πλαίσιο του προγράμματος Διαχείριση Συγκρούσεων & Σχολική διαμεσολάβηση  γράψαμε τον τίτλο «θυμωμένος» στον πίνακα και καλέσαμε ένα παιδί να μας δείξει με κάποιο τρόπο το συναίσθημα (π.χ. ύφος, στάση του σώματος) καθώς και πώς αντιδρά κάποιος που αισθάνεται έτσι. Προσπάθησαν κι άλλα παιδιά να μας δείξουν με το σώμα τους το θυμό και είδαμε όσο περισσότερες αντιδράσεις γινόταν. Στη συνέχεια, ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν πώς αντιδρά κάποιος όταν είναι θυμωμένος/η. Οι απαντήσεις γράφτηκαν στον πίνακα.
Στη συνέχεια ρωτήσαμε τα παιδιά αν υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να εκφράσει κανείς το θυμό του. Τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους για θετικούς τρόπους έκφρασης και διαχείρισης του θυμού. Προσπαθήσαμε να μην ασκούμε κριτική στις απόψεις των παιδιών αλλά τους υπενθυμίσαμε ότι οι εισηγήσεις τους πρέπει να είναι θετικές. Και αυτές οι ιδέες καταγράφηκαν.
Δώσαμε το φύλλο εργασίας «Μαργαρίτες συναισθημάτων» . Στο κέντρο της μαργαρίτας γράφτηκε ένα δυσάρεστο συναίσθημα π.χ. λύπη, φόβος κ.λπ. Προτείναμε όλοι μαζί ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για αυτά τα συναισθήματα (π.χ. όταν είμαι λυπημένος μπορώ να το πω σε κάποιον, να ασχοληθώ με κάποια δραστηριότητα που με ευχαριστεί, να γράψω τις σκέψεις μου κτλ). Όλες αυτές οι ιδέες γράφτηκαν στα πέταλα της κάθε μαργαρίτας.

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα μετάβασης στο γυμνάσιο των μαθητών/τριων του σχολείου μας με την επίσκεψή μας στο γυμνάσιο Καμπάνης. Εκεί εκπαιδευτικός ενημέρωσε τους μαθητές/τριες για τη λειτουργία του σχολείου, το πρόγραμμα, τον κύκλο μαθημάτων, τις βαθμολογίες κ.α. Ακολούθησε ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Επιπλέον δραστηριότητες , συζήτηση και ενημέρωση πραγματοποιήθηκαν από την ψυχολόγο και την κοινωνιολόγο του σχολείου μας στα πλαίσια της προετοιμασίας των παιδιών, στην ανάδειξη, των προσδοκιών και των ανησυχιών τους.

Μαθητικός Διαγωνισμός Τραγουδιού / European School Radio

Συγχαρητήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε΄τάξης που συμμετείχαν στον μαθητικό διαγωνισμό “Κάντο να ακουστεί 2025” με το τραγούδι “Ανακυκλώστε τώρα”.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο συμμετοχής της σχολικής μονάδας στο Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της ΕΕΠΦ – Οικολογικά Σχολεία

¨Διαφορετικοί άνθρωποι ομορφαίνουν τον κόσμο¨ Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας στη Δ΄τάξη

Στην Δ΄τάξη υλοποιήθηκε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ¨Διαφορετικοί άνθρωποι ομορφαίνουν τον κόσμο¨ με σκοπό την αναγνώριση και αποδοχή της διαφορετικότητας σε συνδυασμό με την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

Κυριακή 11 Μαΐου 2025- Γιορτή της Μητέρας

Η γιορτή της μητέρας είναι ετήσια εορτή προς τιμήν της μητέρας, και της μητρότητας, καθώς και της επιρροής των μητέρων στην κοινωνία. Με αφορμή την ημέρα αυτή τα παιδιά ετοίμασαν διάφορες κατασκευές για να τις χαρίσουν στη μητέρα τους μαζί με ένα όμορφο γλαστράκι προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.