Μιμή η Κουταλαυτού

«Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω – Αγκαλιά μεγάλη απλώνω»

Εργαστήρια δεξιοτήτων : Ζω καλύτερα-Ευ Ζην

Ασφάλεια και Πρόληψη

Στο σχολείο μας δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου κάθε παιδί νιώθει αποδεκτό, ασφαλές και χαρούμενο. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω – Αγκαλιά μεγάλη απλώνω», τα παιδιά συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή βιωματική δράση με αφορμή την ιστορία «Η Μιμή η Κουταλαυτού».Μέσα από την αφήγηση, συζήτησαν για το πώς νιώθει κάποιος όταν τον κοροϊδεύουν και πόσο σημαντικό είναι να αποδεχόμαστε τους άλλους όπως είναι. Στη συνέχεια, εργάστηκαν ομαδικά και ζωγράφισαν σκηνές από την ιστορία και δημιούργησαν ένα μεγάλο ομαδικό σκίτσο της Μιμής. Στο σώμα της Μιμής έγραψαν τα συναισθήματα που ένιωθε όταν την κορόιδευαν, ενώ γύρω της κατέγραψαν τις δικές τους ιδέες για το πώς μπορούν να δείχνουν καλοσύνη, σεβασμό και αποδοχή στους συμμαθητές τους.Η δράση αυτή βοήθησε τα παιδιά να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να αναγνωρίσουν τη σημασία της φιλίας και της ενσυναίσθησης. Μια όμορφη εμπειρία που γέμισε την τάξη μας με χρώμα, χαμόγελα και αγκαλιές!

Γ΄ Τάξη

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

«Ρομπότ στο Λαβύρινθο!» – Προγραμματισμός χωρίς υπολογιστή με έμπνευση από το Cody Roby

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης συμμετείχαν στην ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού με το παιχνίδι “Ρομπότ στο Λαβύρινθο! Στόχοι της δραστηριότητας ήταν οι μαθητές κατά τη διάρκεια της να:

-κατανοούν τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού (ακολουθία, εντολές, κατευθύνσεις, προσανατολισμός),

-αναπτύσσουν λογική σκέψη και ικανότητα επίλυσης προβλήματος,

-συνεργάζονται αποτελεσματικά σε ομάδες,

-εξασκούν τη χωρική αντίληψη και τη δεξιότητα προσανατολισμού,

-συνδέουν τη μάθηση με τη διασκέδαση και την κινητική δράση,

-ενισχύουν τη μαθηματική σκέψη μέσα από ερωτήσεις και προκλήσεις

Το σχολείο της καλοσύνης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Τρίτης Τάξης, ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων από τη θεματική ” Ενδιαφέρομαι Και Ενεργώ¨, δημιούργησαν μια αφίσα για το «Σχολείο της Καλοσύνης», στο πλαίσιο του προγράμματος για την πρόληψη και αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Μέσα από δράσεις και συζητήσεις, τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία της ενσυναίσθησης, του σεβασμού και της αποδοχής και αποτύπωσαν τα μηνύματά τους με δημιουργικότητα και αγάπη. Η αφίσα αποτελεί υπενθύμιση ότι η καλοσύνη είναι επιλογή – και ξεκινά από εμάς!

Γ΄ Τάξη

Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής Διατροφής

Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής – Φτιάχνω το δικό μου υγιεινό πρωινό!Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής ( 16 Οκτωβρίου), οι μαθητές της Τρίτης τάξης μας συζήτησαν για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής και ιδιαίτερα για το πόσο σημαντικό είναι ένα υγιεινό πρωινό για τη σωστή ανάπτυξη και ενέργεια μέσα στη μέρα.
Μοιραστήκαμε ιδέες για υγιεινά πρωινά, γνωρίσαμε τροφές που μας δίνουν δύναμη και μάθαμε πώς μπορούμε να ετοιμάζουμε μόνοι μας ένα απλό και θρεπτικό πρωινό.
Στη συνέχεια, τα παιδιά ετοίμασαν στο σπίτι το δικό τους πρωινό και μας έστειλαν υπέροχες φωτογραφίες, γεμάτες χρώματα, φαντασία και… γεύση!
Μπράβο σε όλους τους μικρούς μας «σεφ» για τη δημιουργικότητά τους και τις υγιεινές τους επιλογές!

Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας (10 Οκτωβρίου), συζητήσαμε σήμερα στην τάξη για το τι σημαίνει να νιώθουμε καλά μέσα μας, να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας και να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον.
Μέσα από όμορφες σκέψεις των παιδιών, δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα με τίτλο «Νιώθω καλά όταν …», γεμάτη μηνύματα χαράς, φιλίας και αγάπης.
Στόχος της δράσης ήταν να ενισχύσουμε τη συναισθηματική έκφραση και τη θετική σκέψη των μαθητών, υπενθυμίζοντας πως η ψυχική υγεία είναι εξίσου σημαντική με τη σωματική. 🌿

Β΄ Τάξη

Παγκόσμια ημέρα ηλικιωμένων

Σήμερα, 1η Οκτωβρίου, τιμούμε την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, μια ημέρα αφιερωμένη στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας, αλλά και σε όλους τους ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας που αποτελούν ζωντανό κομμάτι της οικογένειας και της κοινωνίας μας. Είναι μια ευκαιρία να εκφράσουμε την αγάπη, τον σεβασμό και την ευγνωμοσύνη μας για όλα όσα προσφέρουν με τη σοφία, την εμπειρία και τη φροντίδα τους.


Στο πλαίσιο της ημέρας, με τους μαθητές της Γ΄ τάξης συζητήσαμε για τη σημασία των ηλικιωμένων στη ζωή μας και πραγματοποιήσαμε μια μικρή δράση μέσα στην τάξη. Τα παιδιά μοιράστηκαν σκέψεις και εμπειρίες, ζωγράφισαν και έγραψαν μηνύματα αγάπης για τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους.

Γ΄ Τάξη

Δράση για τη Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης


Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ειρήνης (21 Σεπτεμβρίου), συζητήσαμε σήμερα με τα παιδιά για τις έννοιες της ειρήνης και του πολέμου. Μέσα από παραδείγματα και διάλογο προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τι σημαίνει να ζούμε σε ειρηνικές συνθήκες και τι συνεπάγεται ο όλεθρος του πολέμου.

Η ειρήνη δεν είναι δεδομένη˙ είναι μια παγκόσμια αξία που χρειάζεται συνεχή καλλιέργεια, προσπάθεια και ευαισθητοποίηση από όλους μας. Μας επιτρέπει να ζούμε με σεβασμό, αλληλεγγύη και συνεργασία, ενώ ο πόλεμος οδηγεί μόνο σε καταστροφή και πόνο. Γι’ αυτό είναι σημαντικό από μικρή ηλικία τα παιδιά να μαθαίνουν να εκτιμούν την ειρηνική συνύπαρξη και να την υπερασπίζονται με τις πράξεις τους.

Γ΄ ΤΑΞΗ

Β Τάξη Δράση για την Γενοκτονία των Ποντίων

Η 19η Μαΐου είναι ημέρα μνήμης για τη Γενοκτονία των Ποντίων. Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες του Πόντου έχασαν τη ζωή τους στις αρχές του 20ού αιώνα, μέσα από διωγμούς, εξορίες και σφαγές.

Η ημέρα αυτή αποτελεί ευκαιρία να τιμήσουμε τα θύματα, να θυμηθούμε την ιστορία και να μεταδώσουμε στις νέες γενιές την αξία της ειρήνης, της δημοκρατίας και του σεβασμού στην ανθρώπινη ζωή.

Εργαστήριο για το πρόγραμμα σχολικών δραστηριοτήτων B τάξη

Γράψαμε τον τίτλο «θυμωμένος» στον πίνακα και καλέσαμε ένα παιδί να μας δείξει με κάποιο τρόπο το συναίσθημα (π.χ. ύφος, στάση του σώματος) καθώς και πώς αντιδρά κάποιος που αισθάνεται έτσι. Προσπάθησαν κι άλλα παιδιά να μας δείξουν με το σώμα τους το θυμό και είδαμε όσο περισσότερες αντιδράσεις γινόταν. Στη συνέχεια, ρωτήσαμε τα παιδιά να μας πουν πώς αντιδρά κάποιος όταν είναι θυμωμένος/η. Οι απαντήσαν γράφτηκαν στον πίνακα.

Στη συνέχεια ρωτήσαμε τα παιδιά αν υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να εκφράσει κανείς το θυμό του. Τα παιδιά είπαν τις ιδέες τους για θετικούς τρόπους έκφρασης και διαχείρισης του θυμού. Προσπαθήσαμε να μην ασκούμε κριτική στις απόψεις των παιδιών αλλά τους υπενθυμίσαμε ότι οι εισηγήσεις τους πρέπει να είναι θετικές. Και αυτές οι ιδέες καταγράφηκαν.

Δώσαμε το φύλλο εργασίας «Μαργαρίτες συναισθημάτων» . Στο κέντρο της μαργαρίτας γράφτηκε ένα δυσάρεστο συναίσθημα π.χ. λύπη, φόβος κ.λπ. Προτείναμε όλοι μαζί ιδέες για το τι θα μπορούσαμε να κάνουμε για αυτά τα συναισθήματα (π.χ. όταν είμαι λυπημένος μπορώ να το πω σε κάποιον, να ασχοληθώ με κάποια δραστηριότητα που με ευχαριστεί, να γράψω τις σκέψεις μου κτλ). Όλες αυτές οι ιδέες γράφτηκαν στα πέταλα της κάθε μαργαρίτας.